Pamatojoties uz likuma „Par pašvaldībām” 21.panta pirmās daļas 8.punktu, kas nosaka, ka tikai dome var izveidot, reorganizēt un likvidēt pašvaldības iestādes, un 27.punktu, kas paredz, ka dome pieņem lēmumus citos likumā paredzētajos gadījumos,

MK noteikumu Nr.184 “Kārtība, kādā izmanto 2021.gadam paredzēto apropriāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidei, uzturēšanai un publisko pakalpojumu sistēmas pilnveidei” 5.2.punktu, kas paredz, lai saņemtu valsts budžeta dotāciju jauna novada nozīmes vai vietējās nozīmes Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei 2021.gadā, pašvaldība iesniedz pašvaldības domes lēmumu par vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi pašvaldībā, 17.punktu, kas nosaka, ka pašvaldības līdzfinansējums novada nozīmes vai vietējas nozīmes vienotā klientu apkalpošanas centra izveidei nav mazāks par 30 % no kopējiem vienotā klientu apkalpošanas centra izveides izdevumiem, un pašvaldība no saviem budžeta līdzekļiem sedz ne mazāk par 50 % no vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izdevumiem,

MK noteikumu Nr.401 “Noteikumi par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību” 3.1.punktu, kas paredz iespēju izveidot Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru jebkurā apdzīvotā vietā atbilstoši Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 7.punktam,

un, ņemot vērā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas 26.08.2021. vēstuli Nr.1-132/7825 “Par pieteikumu valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveidi”, kurā pašvaldība tiek aicināta izskatīt iespēju pašvaldībā izveidot novada nozīmes vai vietējās nozīmes Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru kā vienotu pakalpojumu sniegšanas kontaktpunktu, lai iedzīvotājiem nodrošinātu iespēju vienkopus iegūt informāciju un praktisku palīdzību valsts pārvaldes pakalpojumu pieteikšanā, ATKLĀTI BALSOJOT: PAR – 10 (Imants Slišāns, Sandra Kapteine, Marija Duļbinska, Sandra Kindzule, Svetlana Pavlovska, Jānis Trupovnieks, Ruta Cibule, Egons Salmanis, Anita Kokoreviča, Aija Mežale), PRET – nav, ATTURAS – nav, Balvu novada Dome NOLEMJ:

 

  1. Izveidot novada nozīmes vai vietējās nozīmes Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru Tilžā.
  2. Noteikt, ka 30% no Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra izveides izdevumiem un 50% no Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra uzturēšanas izdevumiem Balvu novada pašvaldība segs no pašvaldības pamatbudžeta līdzekļiem.
  3. Uzdot Balvu novada pašvaldības izpilddirektora vietniekam administratīvajos un finanšu jautājumos līdz 2021.gada 30.septembrim sagatavot un iesniegt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā pieteikumu valsts budžeta dotācijas saņemšanai.
  4. Kontroli par lēmuma izpildi uzdot Balvu novada pašvaldības izpilddirektoram.