Komiteju sēdes notiek katra mēneša trešajā trešdienā un ceturtdienā

Attīstības komiteja  notiek katra mēneša trešajā trešdienā plkst.09.00
Sociālā un veselības aprūpes jautājumu komiteja notiek katra mēneša trešajā ceturtdienā plkst.9.00
Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja notiek katra mēneša trešajā ceturtdienā plkst.11.00
Finanšu komiteja notiek katra mēneša trešajā ceturtdienā plkst.13.00

Komitejas priekšsēdētājs var sasaukt ārkārtas sēdi, paziņojot to komitejas locekļiem ne vēlāk kā trīs stundas iepriekš.

Komitejas var sarīkot kopīgu sēdi  un izskatīt jautājumus, kas skar šo komiteju kompetenci, atbilstoši Pašvaldību likuma noteikumiem un šajā reglamentā noteiktajai komiteju sēžu norises kārtībai. Komiteju apvienotās sēdes tiek organizētas, informējot komiteju locekļus par to vismaz trīs darbdienas iepriekš. Komiteju apvienoto sēdi sasauc un vada tās komitejas priekšsēdētājs, kura ierosinājusi sasaukt apvienoto sēdi, vai komiteju priekšsēdētāji var vienoties par citu sēdes vadītāju no sava vidus. Komiteju apvienoto sēdi vada domes priekšsēdētājs, ja sēdē piedalās Finanšu komiteja.

Komiteju apvienotā sēde notiek, ja tajā piedalās vairāk nekā puse katras komitejas locekļu. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk nekā puse no klātesošajiem deputātiem. Ja, balsojot par lēmumu, balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss. Kopīgās sēdes protokolam tiek piešķirts tās komitejas sēdes protokola secīgais numurs, kura ir tās ierosinātāja.

Komiteju sēdes nedrīkst būt tajā pašā laikā, kad ir domes sēdes.

Komitejas sēdes darba kārtību sagatavo Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgais darbinieks un elektroniski nosūta komitejas priekšsēdētājam saskaņošanai. Saskaņojot darba kārtību, komitejas priekšsēdētājs nosaka jautājumu izskatīšanas secību.

Paziņojumu par komitejas sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms kārtējās sēdes un trīs stundas pirms ārkārtas sēdes publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.balvi.lv.

Paziņojumu par komiteju apvienotās sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms sēdes publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.balvi.lv

Komitejas sēdes darba kārtība, lēmumu projekti, ziņojumi, prezentācijas un citi izziņas materiāli domes deputātiem ir pieejami DVS vismaz  2 (divas) darbdienas pirms kārtējās komitejas vai komiteju apvienotās sēdes un vismaz trīs stundas pirms komitejas ārkārtas sēdes.

Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgais darbinieks – protokolists deputātus par komitejas sēdes norises vietu un laiku, sēdes darba kārtību un lēmumprojektu pieejamību DVS informē, paziņojot uz deputāta norādīto e- pasta adresi, nosūtot īsziņu uz deputāta tālruni, kā arī uz deputāta e-pastu izsūtot DVS sistēmas paziņojumu.

Komitejas loceklis komitejas klātienes sēdē var piedalīties attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja izpildās visi šie nosacījumi:

  • ja vismaz dienu pirms komitejas kārtējās sēdes (arī komiteju apvienotās sēdes) vai vienu stundu pirms ārkārtas sēdes viņš ir informējis komitejas priekšsēdētāju par to, ka piedalīsies sēdē  attālināti;
  • komitejas loceklim ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku (ar ieslēgtu videokameru);
  • komitejas loceklis ir reģistrējies dalībai sēdē un piedalās balsošanā, izmantojot DVS.

Komitejas sēžu sasaukšanai piemēro reglamenta 34. punktā noteikto kārtību.

Komitejas priekšsēdētājs:

  • nodrošina komitejas sagatavoto lēmumu projektu, atzinumu un priekšlikumu iesniegšanu domes priekšsēdētājam;
  • pārstāv komitejas viedokli domē, komitejās, komisijās un citās institūcijās;
  • var uzaicināt pašvaldības darbiniekus un citas personas jautājumu izskatīšanai komitejā, paziņojot par to uzaicinātajām personām trīs darbdienas iepriekš;
  • nodod sēdes vadīšanu komitejas priekšsēdētāja vietniekam par atsevišķu jautājumu izskatīšanu, ja tas objektīvi nepieciešams;
  • mutvārdos un rakstveidā pieprasa un saņem informāciju un paskaidrojumus no pašvaldības iestādēm un to struktūrvienībām;
  • veic citus Pašvaldību likumā noteiktos pienākumus.

Komitejas priekšsēdētāja vietnieks aizvieto komitejas priekšsēdētāju prombūtnes laikā, kā arī pilda citus Pašvaldību likumā un šajā reglamentā noteiktos pienākumus.

Komiteju sēdēs var piedalīties ikviens deputāts.

Ja uz sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tās priekšsēdētājs sasauc atkārtotu sēdi ne ātrāk kā pēc trim un ne vēlāk kā pēc septiņām dienām. Ja uz atkārtotu sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tad komitejas priekšsēdētājam par to jāpaziņo domei.

Komitejas locekļus var izslēgt no komitejas sastāva ar domes lēmumu ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī gadījumos, ja tie trīs reizes pēc kārtas neattaisnojošu iemeslu dēļ neierodas uz komiteju sēdēm.

Ja komiteja nepiekrīt iesniegtajam lēmuma projektam vai citiem iesniegtajiem dokumentiem, komitejai, norādot pamatojumu, jādod atzinums, kā konkrētais jautājums risināms.

Par komitejā izskatāmo jautājumu ziņo komitejas priekšsēdētājs vai lēmuma projekta sagatavotājs, informējot par lēmuma projekta būtību un lietderību, veiktajām saskaņošanas procedūrām un iespējamajiem alternatīvajiem risinājumiem. Jautājuma apspriešanai tiek piemērota III.nodaļā noteiktā kārtība, kāda noteikta jautājumu izskatīšanai domes sēdē.

Ja komiteja izskata administratīvā akta projektu, kas personai liedz vai ierobežo personas tiesības vai uzliek tai pienākumus, tad lēmuma projekta sagatavotājs Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā organizē personas uzaicināšanu viedokļa un argumentu noskaidrošanai par izskatāmo jautājumu, ja personas viedoklis saskaņā ar Administratīvā procesa likumu nav noskaidrots. Persona var netikt uzaicināta paskaidrojumu sniegšanai, ja gadījums ir objektīvi mazsvarīgs vai ir citi Administratīvā procesa likumā noteiktie iemesli, kad personas viedokļa noskaidrošana nav nepieciešama.

Par saistošo noteikumu izstrādes procesā saņemtajiem iedzīvotāju viedokļiem komitejas sēdē ziņo saistošo noteikumu izstrādātājs vai darbinieks, kurš apkopoja viedokļus.

Pēc lēmuma projekta izskatīšanas, attiecīgā komiteja lēmuma projektu ar komitejas atzinumu nodod domes priekšsēdētājam vai iesniedz to izskatīšanai citā komitejā. Ja komitejā, izskatot lēmuma projektu, ir saņemts priekšlikums grozīt iesniegto lēmuma projekta tekstu un tas ir atbalstīts, pirms iekļaušanas domes sēdes darba kārtībā lēmuma projektu ar veiktajiem labojumiem nodod atkārtotai saskaņošanai. Ja grozījumi tekstā ir nebūtiski, lēmuma projekts ar grozījumiem var tikt nodots izskatīšanai domes sēdē bez atkārtotas saskaņošanas.

Ja komiteja balsojusi “pret” lēmuma projektu, un normatīvie akti nosaka, ka lēmums ir jāpieņem domei, tad neatkarīgi no tā, vai komitejā lēmuma projekts ir vai nav atbalstīts (saņemts komitejas pozitīvs vai negatīvs atzinums), tas virzāms izskatīšanai domes sēdē.

Ja komitejas atzinums par lēmuma projektu ir negatīvs, tas tiek atspoguļots sēdes protokolā, norādot motivētus iebildumus, par ko komitejas priekšsēdētājs savā ziņojumā informē domes sēdē.

Ja komiteja, izskatot lēmuma projektu konstatē, ka komitejas atzinuma sniegšanai ir nepieciešams iegūt papildus informāciju, tā var pieņemt lēmumu atlikt jautājuma izskatīšanu līdz tās saņemšanai.

Kontroli par komitejās izskatīto, neizskatīto vai atlikto jautājumu virzību veic lēmuma projektu sagatavotāji un komiteju priekšsēdētāji.

Komitejas sēdes protokolē, kā arī veic tās audioierakstu. Komiteju priekšsēdētāji un protokolētāji paraksta protokolus vienas darbdienas laikā pēc protokola nosūtīšanas parakstīšanai.

Lai iepazītos ar komitejas audioierakstu, persona pēc komitejas sēdes protokola publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē www.balvi.lv Centrālajai pārvaldei iesniedz rakstisku pieteikumu, ievērojot Informācijas atklātības likumā noteikto kārtību attiecībā uz informācijas pieprasīšanu. Pēc Centrālās pārvaldes apstiprinājuma saņemšanas attiecīgā jautājuma audioierakstu var noklausīties Centrālās pārvaldes telpās vai arī attiecīgā jautājuma audioieraksts tiek nosūtīts informācijas pieprasītājam, ievērojot normatīvajos aktos noteikto ierobežotas pieejamības informācijas aprites kārtību.

Komitejas priekšsēdētājs Sergejs Maksimovs
Komitejas priekšsēdētāja vietniece Sandra Kapteine
Komitejas loceklis Aigars Pušpurs
Komitejas locekle Aija Mežale
Komitejas loceklis Egons Salmanis
Komitejas loceklis Jānis Trupovnieks
Komitejas locekle Sandra Kindzule
Komitejas locekle Iveta Arelkeviča
Komitejas locekle Svetlana Pavlovska
Komitejas locekle Ruta Cibule
Komitejas locekle Marija Duļbinska
Komitejas locekle Anita Kokoreviča
Komitejas loceklis Jānis Vancāns
Komitejas loceklis Aldis Bukšs
Komitejas loceklis Imants Slišāns

Finanšu komiteja:

  • sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus un sniedz atzinumus jautājumos par:
    • pašvaldības budžeta projektu, kā arī par citu komiteju sagatavotajiem budžeta projekta priekšlikumiem;
    • pašvaldības budžeta grozījumu projektu, kā arī par prioritātēm līdzekļu sadalījumā, ja netiek izpildīta budžeta ieņēmumu daļa;
    • pašvaldības investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju, kas saistīti ar pašvaldības finanšu resursu izlietošanu;
    • lēmumu projektiem, ja šo lēmumu izpilde saistīta ar budžetā neparedzētiem izdevumiem vai grozījumiem budžeta ieņēmumu daļā;
    • amatpersonu, iestāžu, komisiju, darba grupu, kapitālsabiedrību budžeta līdzekļu pieprasījumiem, tāmēm, projektiem;
    • pašvaldības iestāžu maksas pakalpojumu un to izcenojuma noteikšanu;
    • pašvaldības nekustamā īpašuma atsavināšanu, ieķīlāšanu, vai nekustamā īpašuma iegūšanu īpašumā;
    • ārkārtas situāciju novēršanu, civilo aizsardzību, katastrofu pārvaldīšanu, pasākumiem ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā;
    • pašvaldības iestāžu dibināšanu, attīstību, reorganizāciju vai likvidāciju;
    • citās komitejās izskatītajiem lēmumu projektiem, ja tie skar pašvaldības budžetu, finanšu līdzekļus;
    • jautājumiem, kuru izpilde saistīta ar ietekmi uz pašvaldības budžetu;
    • kapitālsabiedrību, kurās pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja, darbību;
    • pašvaldības gada publisko pārskatu;
  • sniedz priekšlikumus par pašvaldības īpašuma apsaimniekošanu un pārvaldīšanu;
  • sniedz atskaiti Domei par pašvaldības budžeta izpildi, iesniedzot informāciju par līdzekļu izlietojumu līdz 1.jūlijam, 1.oktobrim un 1.janvārim.
Komitejas priekšsēdētāja Aija Mežale
Komitejas priekšsēdētāja vietniece Sandra Kindzule
Komitejas locekle Svetlana Pavlovska
Komitejas locekle Marija Duļbinska 
Komitejas loceklis Egons Salmanis
Komitejas loceklis Imants Slišāns
Komitejas locekle Ruta Cibule

Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja:

  • sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus un sniedz atzinumus jautājumos par:
    • izglītības, kultūras un sporta jomu;
    • izglītības, kultūras un sporta jomas iestāžu dibināšanu, attīstību, reorganizāciju vai likvidāciju un
    • iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
    • attīstības programmu, ilgtermiņa stratēģiju izglītības, kultūras un sporta jomā;
    • izglītības, kultūras un sporta jomas attīstību, organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un īstenošanu minētajās jomās;
    • Izglītības, kultūras un sporta jomas amatpersonu, institūciju, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumiem un iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
  • sniedz priekšlikumus par izglītības, kultūras, sporta pasākumu organizēšanu novada teritorijā;
  • sniedz priekšlikumus par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju izglītības, kultūras un sporta jomā;
  • veic citus pienākumus, atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
Komitejas priekšsēdētāja Ruta Cibule
Komitejas priekšsēdētāja vietnieks Egons Salmanis
Komitejas locekle Svetlana Pavlovska
Komitejas locekle Marija Duļbinska
Komitejas locekle Iveta Arelkeviča
Komitejas loceklis Jānis Vancāns
Komitejas locekle Aija Mežale

Sociālo un veselības aprūpes jautājumu komiteja:

  • sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus un sniedz atzinumus jautājumos par:
    • sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības nodrošināšanu;
    • veselības aprūpi un aizsardzību;
    • pašvaldības dzīvokļu statusa maiņu;
    • sociālās un veselības aprūpes jautājumu jomas amatpersonu, institūciju, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumiem un iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
    • sociālās un veselības jomas iestāžu dibināšanu, attīstību, reorganizāciju vai likvidāciju un iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
    • attīstības programmu, ilgtermiņa stratēģiju sociālo un veselības jautājumu jomā;
    • sociālās un veselības aprūpes un aizsardzības jomas attīstību, organizē un vada pašvaldības politikas izstrādi un īstenošanu minētajās jomās;
  • sniedz priekšlikumus par investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju sociālo un veselības aprūpes jautājumu jomā;
  • veic citus pienākumus, atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
Komitejas priekšsēdētāja Sandra Kapteine
Komitejas priekšsēdētāja vietniece Iveta Arelkeviča
Komitejas loceklis Sergejs Maksimovs
Komitejas loceklis Jānis Trupovnieks
Komitejas loceklis Jānis Auziņš
Komitejas loceklis Aigars Pušpurs
Komitejas locekle

Anita Kokoreviča

Attīstības komiteja:

  • sagatavo domes lēmumu projektus, izskata saņemtos domes lēmumu projektus un sniedz atzinumus jautājumos par:
    • pašvaldības teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem, kā arī apbūves kārtību;
    • komunālās un dzīvokļu saimniecības jomu;
    • pašvaldības ielu, ceļu, tiltu un laukumu būvniecību un uzturēšanu, kā arī to apgaismošanu un satiksmes organizāciju;
    • pašvaldības teritorijā esošo parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanu, labiekārtošanu un apsaimniekošanu;
    • pašvaldības teritorijā esošās uzņēmējdarbības attīstību, tūrismu, kā arī par jaunu uzņēmējdarbības veidu un formu piesaisti un nodarbinātības veicināšanu;
    • sabiedrisko kārtību un drošību, kā arī atskurbināšanas pakalpojumu pieejamību;
    • novada attīstības politiku;
    • pašvaldības nekustamā īpašuma apsaimniekošanu un pārvaldīšanu;
    • tirgus attīstības un labiekārtošanas pasākumiem;
    • pašvaldības teritorijā esošo kapsētu apsaimniekošanas un kārtības noteikumiem;
    • dabas resursu pārvaldību, vides aizsardzību un atkritumu apsaimniekošanu;
    • starptautisko sadarbību un investīciju projektu sagatavošanu, apstiprināšanu un realizāciju un iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
    • amatpersonu, institūciju, komisiju un darba grupu budžeta līdzekļu pieprasījumiem un iesniedz tos izskatīšanai Finanšu komitejā;
  • veic citus pienākumus, atbilstoši Domes lēmumiem un Domes priekšsēdētāja uzdevumā.
UZZIŅAI:
  • Ikviens iedzīvotājs var piedalīties Domes un tās komiteju klātienes sēžu atklātajās daļās, pirms sēdes piesakoties pie Centrālās pārvaldes Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgā darbinieka, kurš protokolē sēdi, nosaucot savu vārdu, uzvārdu, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.
    • Ja iedzīvotājs nokavē Domes vai Domes komitejas sēdes sākumu un nolikumā noteiktajā kārtībā nav pieteicies pie Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgā darbinieka, kurš protokolē sēdi, viņam var liegt dalību sēdē. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās Domes vai Domes komitejas sēdes vadītāja uzaicinājuma.
  • Iedzīvotāji un citi interesenti var sekot Domes sēdes gaitai, pieslēdzoties Domes sēdes tiešraidei. Domes sēžu tiešraides pieejamas pašvaldības tīmekļvietnē www.balvi.lv.
    • Ja Domes vai Domes komitejas sēde notiek attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferenci, un iedzīvotājs vēlas tajā piedalīties, viņš ne vēlāk kā 2 (divas) stundas pirms attiecīgās sēdes piesaka dalību sēdē, nosūtot uz e-pasta adresi dome@balvi.lv. Centrālās pārvaldes Informācijas tehnoloģiju nodaļa nosūta iedzīvotājam uz viņa norādīto elektroniskā pasta adresi pieslēgšanās saiti ne vēlāk kā 1 (vienu) stundu pirms sēdes sākuma.
    • Iedzīvotājam, kas piedalās Domes vai Domes komitejas sēdē, nav tiesību piedalīties debatēs, ja sēdes vadītājs nedod vārdu, vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.