Komitejas priekšsēdētājs var sasaukt ārkārtas sēdi, paziņojot to komitejas locekļiem ne vēlāk kā trīs stundas iepriekš.
Komitejas var sarīkot kopīgu sēdi un izskatīt jautājumus, kas skar šo komiteju kompetenci, atbilstoši Pašvaldību likuma noteikumiem un šajā reglamentā noteiktajai komiteju sēžu norises kārtībai. Komiteju apvienotās sēdes tiek organizētas, informējot komiteju locekļus par to vismaz trīs darbdienas iepriekš. Komiteju apvienoto sēdi sasauc un vada tās komitejas priekšsēdētājs, kura ierosinājusi sasaukt apvienoto sēdi, vai komiteju priekšsēdētāji var vienoties par citu sēdes vadītāju no sava vidus. Komiteju apvienoto sēdi vada domes priekšsēdētājs, ja sēdē piedalās Finanšu komiteja.
Komiteju apvienotā sēde notiek, ja tajā piedalās vairāk nekā puse katras komitejas locekļu. Lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso vairāk nekā puse no klātesošajiem deputātiem. Ja, balsojot par lēmumu, balsis sadalās vienādi, izšķirošā ir sēdes vadītāja balss. Kopīgās sēdes protokolam tiek piešķirts tās komitejas sēdes protokola secīgais numurs, kura ir tās ierosinātāja.
Komiteju sēdes nedrīkst būt tajā pašā laikā, kad ir domes sēdes.
Komitejas sēdes darba kārtību sagatavo Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgais darbinieks un elektroniski nosūta komitejas priekšsēdētājam saskaņošanai. Saskaņojot darba kārtību, komitejas priekšsēdētājs nosaka jautājumu izskatīšanas secību.
Paziņojumu par komitejas sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms kārtējās sēdes un trīs stundas pirms ārkārtas sēdes publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.balvi.lv.
Paziņojumu par komiteju apvienotās sēdes darba kārtību, norises laiku un vietu ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms sēdes publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.balvi.lv.
Komitejas sēdes darba kārtība, lēmumu projekti, ziņojumi, prezentācijas un citi izziņas materiāli domes deputātiem ir pieejami DVS vismaz 2 (divas) darbdienas pirms kārtējās komitejas vai komiteju apvienotās sēdes un vismaz trīs stundas pirms komitejas ārkārtas sēdes.
Kancelejas un personāla nodaļas atbildīgais darbinieks – protokolists deputātus par komitejas sēdes norises vietu un laiku, sēdes darba kārtību un lēmumprojektu pieejamību DVS informē, paziņojot uz deputāta norādīto e- pasta adresi, nosūtot īsziņu uz deputāta tālruni, kā arī uz deputāta e-pastu izsūtot DVS sistēmas paziņojumu.
Komitejas loceklis komitejas klātienes sēdē var piedalīties attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku, ja izpildās visi šie nosacījumi:
- ja vismaz dienu pirms komitejas kārtējās sēdes (arī komiteju apvienotās sēdes) vai vienu stundu pirms ārkārtas sēdes viņš ir informējis komitejas priekšsēdētāju par to, ka piedalīsies sēdē attālināti;
- komitejas loceklim ir nodrošināta tehniska iespēja piedalīties sēdē, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku (ar ieslēgtu videokameru);
- komitejas loceklis ir reģistrējies dalībai sēdē un piedalās balsošanā, izmantojot DVS.
Komitejas sēžu sasaukšanai piemēro reglamenta 34. punktā noteikto kārtību.
Komitejas priekšsēdētājs:
- nodrošina komitejas sagatavoto lēmumu projektu, atzinumu un priekšlikumu iesniegšanu domes priekšsēdētājam;
- pārstāv komitejas viedokli domē, komitejās, komisijās un citās institūcijās;
- var uzaicināt pašvaldības darbiniekus un citas personas jautājumu izskatīšanai komitejā, paziņojot par to uzaicinātajām personām trīs darbdienas iepriekš;
- nodod sēdes vadīšanu komitejas priekšsēdētāja vietniekam par atsevišķu jautājumu izskatīšanu, ja tas objektīvi nepieciešams;
- mutvārdos un rakstveidā pieprasa un saņem informāciju un paskaidrojumus no pašvaldības iestādēm un to struktūrvienībām;
- veic citus Pašvaldību likumā noteiktos pienākumus.
Komitejas priekšsēdētāja vietnieks aizvieto komitejas priekšsēdētāju prombūtnes laikā, kā arī pilda citus Pašvaldību likumā un šajā reglamentā noteiktos pienākumus.
Komiteju sēdēs var piedalīties ikviens deputāts.
Ja uz sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tās priekšsēdētājs sasauc atkārtotu sēdi ne ātrāk kā pēc trim un ne vēlāk kā pēc septiņām dienām. Ja uz atkārtotu sēdi neierodas komitejas locekļu vairākums, tad komitejas priekšsēdētājam par to jāpaziņo domei.
Komitejas locekļus var izslēgt no komitejas sastāva ar domes lēmumu ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, kā arī gadījumos, ja tie trīs reizes pēc kārtas neattaisnojošu iemeslu dēļ neierodas uz komiteju sēdēm.
Ja komiteja nepiekrīt iesniegtajam lēmuma projektam vai citiem iesniegtajiem dokumentiem, komitejai, norādot pamatojumu, jādod atzinums, kā konkrētais jautājums risināms.
Par komitejā izskatāmo jautājumu ziņo komitejas priekšsēdētājs vai lēmuma projekta sagatavotājs, informējot par lēmuma projekta būtību un lietderību, veiktajām saskaņošanas procedūrām un iespējamajiem alternatīvajiem risinājumiem. Jautājuma apspriešanai tiek piemērota III.nodaļā noteiktā kārtība, kāda noteikta jautājumu izskatīšanai domes sēdē.
Ja komiteja izskata administratīvā akta projektu, kas personai liedz vai ierobežo personas tiesības vai uzliek tai pienākumus, tad lēmuma projekta sagatavotājs Paziņošanas likumā noteiktajā kārtībā organizē personas uzaicināšanu viedokļa un argumentu noskaidrošanai par izskatāmo jautājumu, ja personas viedoklis saskaņā ar Administratīvā procesa likumu nav noskaidrots. Persona var netikt uzaicināta paskaidrojumu sniegšanai, ja gadījums ir objektīvi mazsvarīgs vai ir citi Administratīvā procesa likumā noteiktie iemesli, kad personas viedokļa noskaidrošana nav nepieciešama.
Par saistošo noteikumu izstrādes procesā saņemtajiem iedzīvotāju viedokļiem komitejas sēdē ziņo saistošo noteikumu izstrādātājs vai darbinieks, kurš apkopoja viedokļus.
Pēc lēmuma projekta izskatīšanas, attiecīgā komiteja lēmuma projektu ar komitejas atzinumu nodod domes priekšsēdētājam vai iesniedz to izskatīšanai citā komitejā. Ja komitejā, izskatot lēmuma projektu, ir saņemts priekšlikums grozīt iesniegto lēmuma projekta tekstu un tas ir atbalstīts, pirms iekļaušanas domes sēdes darba kārtībā lēmuma projektu ar veiktajiem labojumiem nodod atkārtotai saskaņošanai. Ja grozījumi tekstā ir nebūtiski, lēmuma projekts ar grozījumiem var tikt nodots izskatīšanai domes sēdē bez atkārtotas saskaņošanas.
Ja komiteja balsojusi “pret” lēmuma projektu, un normatīvie akti nosaka, ka lēmums ir jāpieņem domei, tad neatkarīgi no tā, vai komitejā lēmuma projekts ir vai nav atbalstīts (saņemts komitejas pozitīvs vai negatīvs atzinums), tas virzāms izskatīšanai domes sēdē.
Ja komitejas atzinums par lēmuma projektu ir negatīvs, tas tiek atspoguļots sēdes protokolā, norādot motivētus iebildumus, par ko komitejas priekšsēdētājs savā ziņojumā informē domes sēdē.
Ja komiteja, izskatot lēmuma projektu konstatē, ka komitejas atzinuma sniegšanai ir nepieciešams iegūt papildus informāciju, tā var pieņemt lēmumu atlikt jautājuma izskatīšanu līdz tās saņemšanai.
Kontroli par komitejās izskatīto, neizskatīto vai atlikto jautājumu virzību veic lēmuma projektu sagatavotāji un komiteju priekšsēdētāji.
Komitejas sēdes protokolē, kā arī veic tās audioierakstu. Komiteju priekšsēdētāji un protokolētāji paraksta protokolus vienas darbdienas laikā pēc protokola nosūtīšanas parakstīšanai.
Lai iepazītos ar komitejas audioierakstu, persona pēc komitejas sēdes protokola publicēšanas pašvaldības tīmekļa vietnē www.balvi.lv Centrālajai pārvaldei iesniedz rakstisku pieteikumu, ievērojot Informācijas atklātības likumā noteikto kārtību attiecībā uz informācijas pieprasīšanu. Pēc Centrālās pārvaldes apstiprinājuma saņemšanas attiecīgā jautājuma audioierakstu var noklausīties Centrālās pārvaldes telpās vai arī attiecīgā jautājuma audioieraksts tiek nosūtīts informācijas pieprasītājam, ievērojot normatīvajos aktos noteikto ierobežotas pieejamības informācijas aprites kārtību.