Iekļaujošas izglītības būtība ir nodrošināt atbilstošas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, un mūsu mērķis ir palīdzēt visiem tieši tik, cik tas ir vajadzīgs kvalitatīvai mācību satura apguvei. Tas nozīmē, ka ļoti svarīgi skolotājiem ir novērtēt izglītojamo daudzveidību, atbalstīt visus skolēnus, strādāt komandā un nepārtraukti pilnveidoties.
16.novembrī Tilžas pamatskolas speciālajā klasē Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centra (BIIAC) vadītāja Olita Loseva pulcēja 18 novada izglītības pedagogus, kuri savās izglītības iestādēs ir uzņēmušies atbildību par iekļaujošas izglītības īstenošanu.
Novada iekļaujošas izglītības koordinatore, Tilžas pamatskolas speciālā pedagoģe Sigita Loča sniedza metodisku atbalstu individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrādei.
Pedagogi, strādājot pāros, ieguva praktisku pieredzi plānu veidošanā, kā arī saņēma ieteikumus un precizējumus par iepriekšējos gadosveidotajiem plāniem. Savukārt BIIACpsiholoģe Aija Brokāne sniedza ieskatu vadlīnijās pedagogiem darbā ar bērniem, kuriem ir mācīšanās traucējumi un speciālās vajadzības, atgādinot, kādas īpatnības vērojamas katram traucējuma veidam un kādiindividualizētie mācību līdzekļi vislabāk pastiprinātu bērna labsajūtu, piederību un izaugsmi vienaudžu vidū.
Noslēgumā O.Loseva informēja, ka Valsts izglītības satura centra (VISC) Speciālās izglītības nodaļa sadarbībā ar Babītes vidusskolu šī gada 23. novembrī plkst. 14.00 organizē tiešsaistes semināru “Atbalsts skolēniem ar daudzveidīgām vajadzībām”. Informācija par pieslēgšanos tiešsaistes semināram būs pieejama VISC tīmekļa vietnē, kā arī sociālajos tīklos.
Informāciju sagatavoja: BIIAC vadītāja Olita Loseva