Izglītība

11.novembrī “Zoom” tiešsaistes vebinārā tikās Balvu novada sākumskolas mācību jomas pedagogi, kuri strādā ar speciālās pamatizglītības programmas skolēniem, lai dalītos metodiskajā pieredzē, tādejādi mācoties viens no otra. Vispirms tika sniegta apkopotā informācija par dažādām speciālās pamatizglītības programmām Balvu novada skolās, lai nepieciešamības gadījumā skolotāji varētu savstarpēji sazināties un pārrunāt dažādus specifiskus jautājumus.

Ar skolotājiem tika pārrunātas Skola2030 ziņu izlaiduma “Par iekļaujošu izglītību – dažādi un kopā” galvenās atziņas attiecībā uz darbu ar ārējās motivācijas nodrošināšanu skolēniem, darbu ar vecākiem, par to, kurās speciālās pamatizglītības programmās ir atvieglotas satura apguves prasības un kurās ar atbalsta palīdzību jāapgūst valsts pamatizglītības standarts u.c. Skolotāji dalījās pieredzē par dažādu atbalsta pasākumu izmantošanu: laika pagarinājums, atgādnes, darba apjoma samazināšana, pedagoga palīga darbs u.c..  Jāatzīst, ka skolās ir atšķirīgs un nereti pat nepietiekams atbalsta komandas sastāvs, darba slodzes, tāpēc skolas izmanto iespēju darboties dažādos projektos, piemēram, “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” u.c.

Skolotāji dalījās pieredzē par veidiem, kā tiek īstenots darbs mācību stundās, ja klasē ir skolēni, kuri mācās dažādās pamatizglītības programmās, izmantojot pāru/grupu darbu, mācību darbnīcas utt.

Skolotāji tika iepazīstināti ar Skola2030 atbildi, ka jau sākotnēji nav plānota matemātikas 1.-6.klasēm mācību priekšmeta paraugprograma speciālajā izglītībā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem, un skolotājiem ir tiesības veidot savas mācību programmas. Skolotāji arī saņēma informāciju par interneta avotiem, kuros var atrast mācību priekšmetu programmas, uzdevumu piemērus, darba lapas, prezentācijas utt.  Skolotāji tika aicināti izmēģināt un pārbaudīt praktiskā darbā sniegtās metodiskās idejas.

 

Informāciju sagatavoja:

Sākumskolas metodiskās jomas koordinatore

Gunita Pugeja