Izglītība

8.martā Alūksnes, Balvu un Gulbenes novadu pedagogu profesionālās pieredzes forumā “Sev un citiem” Gulbenes novada vidusskolā matemātikas mācību jomas  pieredzes stāstu sesijā tika piedāvāti dažādi radoši un mūsdienīgi risinājumi, kā veicināt matemātikas apgūšanu, attīstot caurviju prasmes.

Matemātikas mācību jomas koordinatore Benita Urtāne dalījās pieredzē par temata “Taisnes un plaknes telpā, daudzskaldņi” apgūšanu, attīstot caurviju prasmes: kritiskā domāšana un problēmrisināšana. Lai pamatīgāk apgūtu minēto tematu un attīstītu telpiskās domāšanas prasmes, skolotāja piedāvāja dažādas praktiskas metodes un paņēmienus  - 12. klases izglītojamie atbilstoši uzdevuma tekstam veidoja modeļus no kociņiem un plastilīna, pēc tam zīmēja pierakstu kladē, izmantoja gatavus telpisku figūru modeļu, kā arī digitālos rīkus, lai pētītu slīpnes, slīpņu projekcijas, leņķus starp taisni un plakni, divplakņu kakta leņķus, apgūtu triju perpendikulu teorēmu un piramīdas, meklēja risinājumus, skaidroja,  pamatoja un secināja. Klātesošie atzinīgi vērtēja piedāvātās idejas.

Informāciju sagatavoja: matemātikas mācību jomas koordinatore Benita Urtāne