Eglaines pamatskola
Eglaines pamatskolā realizē projektu “Kontakts”

Eglaines  pamatskolas skolēnu pašpārvalde pirmo reizi realizēja JSPA projektu “Kontakts” Balvu novada skolu kopīgajā  projektā “Plecu pie pleca”. Šī projekta īstenošana mums, kā pamatskolas izglītojamajiem, bija īsts izaicinājums, jo tas priekš pirmās reizes bija pietiekami apjomīgs.

Projekta laikā  notika sešas  aktivitātes - “Komanda – projekta virzītājspēks”, “Starts darbam”, "Koučings  jaunievēlētās pašpārvaldes saliedēšanai, motivācijas celšanai, līdzdalības un iekļaušanas veicināšanai“, “Mobingam – nē, pilsoniskajai līdzdalībai – jā!””, Labās prakses apmaiņas pasākums “Pretī līdzdalībai”” un projekta noslēguma aktivitāte “ Mēs Varam, ja darām!”.  

Aktivitātes tika paredzētas un īstenotas skolēnu pašpārvaldes dalībniekiem un 1.-9. klašu izglītojamajiem.  Projekta mērķis bija veicināt sadarbību un saliedēšanos starp dažādu vecumu skolēniem, palīdzēt apgūt jaunas prasmes un zināšanas par mobinga un līdzdalības jautājumiem, stiprināt skolēnu pašapziņu un ilgtermiņā uzlabot psihoemocionālo skolēnu labbūtību un stiprināt pašpārvaldes kapacitāti.

Ar projektā ieplānoto visu aktivitāšu palīdzību tika  veicināta sadarbība, uzticēšanās un saliedēšanās starp dažādu vecumu skolēniem (visvairāk to veicināja 3., 4. un 5.aktivitāte).  Kā arī ikviena no projekta  aktivitātēm palīdzēja gan pašpārvaldes komandai, gan pārējiem aktivitāšu dalībniekiem ( arī 5. aktivitātē aicināto skolu  izglītojamajiem) apgūt jaunas prasmes un zināšanas par savstarpējo komunikāciju, mobinga un līdzdalības jautājumiem. Darbošanās projektā, gan sagatavojot aktivitātes, gan uzstājoties, un pārspriežot katru notikumu, stiprināja skolēnu pašapziņu, to apliecināja ne tika pašu izglītojamo atzītais, bet arī viņu ārējā stāja, attieksme un uzdrīkstēšanās uzstāties, nākt ar ierosinājumiem ikdienas dzīvē. Pašpārvaldes izglītojamajiem ir mērķis arī turpmāk piedalīties dažādos projektu konkursos (ne tikai “Kontakts”), lai gūtu jaunu un citādu pieredzi, lai turpinātu nostiprināt tagad apgūto un izmēģinātu šajā projektā secināto par to, ko darītu savādāk vai nevajadzētu vispār. Vēl ir doma pilnveidot 4.aktivitātes laikā izveidotās spēles saistībā ar mobingu un 2.semestrī skolā izveidot relaksācijas vietas dusmu, stresa, bēdu mazināšanai.                                                                                                                                                                                                           

Balstoties uz redzēto izglītojamo darbošanos, skolotāju kolektīvam ir izveidojusies pārliecība, ka projekts ir sarosījis pat kautrīgos un mazāk aktīvos skolēnus, kā arī uzlabojis psihoemocionālo skolēnu labbūtību un stiprinājis pašpārvaldes kapacitāti. Galvenais secinājums - projekts ir sasniedzis savu mērķi un ieguvēji ir visi skolā!

Teksts, foto: Līga Ikstena