Sociālā joma

Laikā, kamēr visā valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija sakarā ar Covid-19 izplatību, un vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām Sociālais dienests var piešķirt pabalstu krīzes situācijā ģimenei (personai), kura ārkārtējās situācijas dēļ nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, ja ģimene (persona) atbilst, piemēram, kādam no šādiem kritērijiem:

  1. persona ir piespiedu bezalgas atvaļinājumā, personai ir piešķirts bezdarbnieka statuss, bet tai nepienākas bezdarbnieka pabalsts vai bezdarbnieka pabalsta saņemšanas laiks ir beidzies, pašnodarbinātas personas, kurām nepienākas dīkstāves pabalsts, vai uz uzņēmuma līguma, vai uz cita veida līguma pamata nodarbinātas personas – pakalpojumu sniedzēji, kas zaudējuši ienākumu avotu, galvenais ģimenes pelnītājs zaudējis darbu vai ienākumus no īpašuma ārvalstīs, u.c.);
  2. ģimenei (personai) ir radušies papildus izdevumi, ko tā pati nespēj segt, atrodoties pašizolācijā saistībā ar atgriešanos no Covid-19 skartajām valstīm/šobrīd jebkuras citas valsts (piemēram, ienākumi un uzkrājumi iztērēti papildus mājoklim, viesnīcai, transportam, u.c.);
  3. ģimene (persona) atrodas vai ir atradusies karantīnā un tai nav iztikas līdzekļu.

Pabalsta krīzes situācijā apmērs un piešķiršanas kārtība ir noteikta Balvu novada Domes 2015.gada 12.februāra saistošo noteikumos Nr. 8/2015 “Par sociālās palīdzības pabalstiem Balvu novadā”.

Informējam, ka ģimenei, tai skaitā audžuģimenei un aizbildnim, kurai ir tiesības uz pabalstu krīzes situācijā un kura aprūpē bērnu līdz 18 gadu vecumam, pašvaldība palielina izmaksājamā pabalsta apmēru par 50 euro mēnesī katram bērnam, ko valsts kompensē pašvaldībai 100% apmērā.

Pabalstu krīzes situācijā nepiešķir atsevišķi dzīvojošai personai vai par personu ģimenē, kurai atbilstoši normatīvajiem aktiem ir piešķirts dīkstāves pabalsts vai dīkstāves palīdzības pabalsts.

Lai varētu pretendēt uz pabalstu krīzes situācijā, personai Sociālajā dienestā jāiesniedz rakstisks iesniegums, kurā aprakstīta krīzes situācija un jāpievieno dokumenti, kas apliecina krīzes situācijas rašanos sakarā ar Covid-19 izplatību, un atbilstību krīzes pabalsta saņemšanai. Iesniegumā jānorāda vārds, uzvārds, personas kods, adrese, tālrunis, konta numurs.

Sociālajam dienestam, lai pieņemtu lēmumu par pabalsta piešķiršanu, ir jāiegūst pierādījumi, kas apliecina personas apgalvojumus par atbilstību pabalsta saņemšanai, un jāveic lietderības apsvērumi. Ja mājsaimniecībā dzīvo vairākas personas, Sociālais dienests izvērtē katras personas situāciju un spēju nodrošināt pamatvajadzības.

Iesniegumu par pabalstu krīzes situācijā un tam pievienotos dokumentus Sociālajam dienestam var iesniegt attālināti, nosūtot pa pastu Raiņa iela 52, Balvi, Balvu novads, portāla Latvija.lv e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” vai ievietojot īpaši paredzētā dokumentu kastē Sociālajā dienestā vai pagasta pārvaldēs pasta kastē.

Iesniegumu saņems sociālais darbinieks, kurš ar personu sazināsies, lai izvērtētu situāciju, vajadzības un informētu par tālāko iesnieguma izskatīšanas un lēmuma pieņemšanas kārtību. Sociālā dienesta kontakttālruņi informācijai par pabalstu krīzes situācijā: 25608650, 28684541, 26195354. Visu Sociālā dienesta darbinieku kontakti pieejami: http://www.balvi.lv/pasvaldiba/pasvaldibas-iestades/socialais-dienests/kontakti

Sociālais dienests aicina informēt par vientuļiem senioriem, novārtā atstātiem bērniem un ikvienu, kurš nonācis grūtībās!

Informāciju sagatavoja Sociālās palīdzības nodaļas vadītāja Linda Laicāne, +371 25608650

att