Bērzpils pamatskola

Šogad vairāk nekā 120 Latvijas skolās, saņemot līdz 1000 eiro finansējumu, īsteno “Labbūtības ceļakarti” – psihoemocionālās labsajūtas celšanas plānu. Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) administrētā projektu konkursā “Atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanas pasākumiem skolās Covid-19 pandēmijas radīto seku mazināšanai” kopumā tika apstiprināti 44 projekti, aptverot 122 izglītības iestādes.

Arī Bērzpils pamatskola ir to Latgales 23 skolu vidū, kura no 10. oktobra skolā realizē “Labbūtības ceļakarti.” Projektu vada Bērzpils pamatskolas skolotāja Daiga Griestiņa.       Novembrī tika uzsākts darbs skolas ārā klases izveidē. Tās veidošanā iesaistījās gan skolas darbinieki, gan skolēnu pašpārvalde. Āra klases izveide pie skolas ir ļoti nepieciešama, īpaši Covid- 19 pandēmijas apstākļos, kad jāievēro papildu drošība. Āra klase ir ilgtspējīgs projekts, jo tajā varēs notikt gan dažādi pasākumi, gan mācību stundas pavasarī un rudenī.

Novembrī un decembrī skolā notika dažādas pēcpusdienas, kurās tika realizēts psihoemocionālās labsajūtas celšanas plāns: Mentālās veselības pēcpusdiena, Veselīgas pārtikas meistarklase, „Ledus laušanas” pēcpusdiena, pēcpusdiena „Rotaļājies un priecājies”, Teātra sporta pēcpusdiena, fiziskās veselības diena.

Nodarbību laikā skolēni pilnveidoja komunikācijas, sadarbības prasmes, izzināja iespējas, kā visefektīvāk atpazīt savas un apkārtējo cilvēku emocijas,  mācījās, kā atbrīvot ķermeni, kā izlādēt stresu, kā uzturēt ķermenī lokanību, attīstīja radošās prasmes improvizācijā, izspēlējot dažādas situācijas, veidoja prasmi atpazīt emocijas un kontrolēt tās, mācījās saskatīt dažādās situācijās pozitīvo,  pilnveidoja izpratni un praktiskās iemaņas dārzeņu un augļu izmantošanā uzturā, tādējādi nodrošinot organismam nepieciešamās uzturvielas, skolēni tika rosināti izmantot pārtikā augļus un dārzeņus, veidot veselīga uztura ieradumus ikdienā. Tika pilnveidota arī skolēnu ritma izjūta, izmantojot dažādas muzikālās rotaļas, spēles un dziesmas, attīstīt skolēnu līderības un prezentēšanas prasme dziedot un vadot rotaļas.

Noslēdzoties projektam, skolēni iegūtās prasmes un zināšanas spēs izmantot arī turpmāk, lai pilnveidotu sevi, iepazītu sevi, kā arī komunikācijā ar apkārtējiem cilvēkiem. 

Gan skolēni, gan pedagogi ir apmierināti ar projekta sniegtajām iespējām. Skolēni atzina, ka projekta aktivitātes ļāva viņiem iepazīt labāk sevi, saprast savas rīcības iemeslus un kā tikt galā ar stresu.

"Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam ietvaros".