Izglītība

27. decembrī  Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā notika Metodiskā diena “Iepazīsti! Izvērtē! Dalies pieredzē!” Balvu novada  matemātikas mācību jomas skolotājiem. Piedalījās astoņpadsmit matemātikas skolotāji.

Vispirms Matemātikas mācību jomas koordinatore Benita Urtāne iepazīstināja ar izglītības iestādi, mācību kabinetiem,  klātesošos uzrunāja izglītības iestādes direktore Biruta Vizule, vēlot vērtīgu, radošu un darbīgu Metodisko dienu.

Jomas koordinatore B. Urtāne vadīja mācību stundu par tematu “Kā dažādas funkcijas izmanto matemātiskai modelēšanai?”   matemātikā 8. klasei. Stundas sasniedzamais rezultāts bija, izmantojot Staciju metodi, demonstrēt, kā visus klases skolēnus nodarbināt visu mācību stundu, diferencējot uzdevumus, izmantojot dažādu izziņas līmeņu uzdevumus (SOLO taksonomija). Pēc stundas tika pārrunāts, kad  un kā izmantot Staciju metodi, piedāvātos uzdevumus, ko varētu darīt citādāk. Apkopojot skolotāju atgriezenisko saiti, secināts, ka skolotāji atzinīgi vērtēja piedāvāto metodi un izteicās izmantot to savās stundās.

Skolotāja Ingūna Andersone dalījās pieredzē par izglītības iestādes organizētā STEM jomas mēneša ietvaros izstrādāto darba lapu par tematu “Funkcijas”, kuru pildīja skolēni. Ludmila Uglovska parādīja, kā nedaudz atvieglot savu darbu, izmantojot mākslīgā intelekta vietni Datorium.AI, kura ir saskaņota ar Skola 2030.  Maldra Strupka iepazīstināja klātesošos ar savu pieredzi, izmantojot internetvietnes JeopardyLabs un Baamboozle, veidojot savus uzdevumus.

Metodiskās dienas ietvaros tika pārrunāti aktuālie jautājumi. B.Urtāne dalījās pieredzē ar gūtajām atziņām Valsts izglītības satura centra organizētajā tiešsaistes seminārā matemātikas un dabaszinātņu mācību jomas koordinatoriem. Ar dzirdēto un redzēto pieredzē dalījās tie skolotāji, kuri piedalījās seminārā matemātikas skolotājiem 14. decembrī. B.Urtāne aktualizēja jautājumu par skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību un no tā izrietošo temata nobeiguma pārbaudes darbu veidošanu, izmantojot dažādu izziņas līmeņu uzdevumus (SOLO taksonomija). Līdz ar to B.Urtāne atgādināja par metodiskā līdzekļa “Skolēnu mācību sasniegumu summatīvā vērtēšana” izmantošanu, veidojot summatīvos pārbaudes darbus temata noslēgumā. B.Urtāne atgādināja par gatavošanos olimpiādēm, par izmantojamajiem materiāliem. Jomas koordinatore kopā ar klātesošajiem pārrunāja monitoringa darba organizēšanu 6. klases skolēniem izglītības iestādēs.

 Noslēgumā skolotājas izvērtēja Metodisko dienu, sniedzot atgriezenisko saiti par tās lietderīgumu un ieguvumiem, ko izmantos savā turpmākajā darbā.

B.Urtāne pateicās visām skolotājām par aktīvu iesaistīšanos Metodiskajā dienā, vēlot veiksmīgu Jauno 2025. gadu un katrai skolotājai pasniedzot izglītības iestādes izgatavoto dāvanu.

Pēc Metodiskās dienas B.Urtāne pārsūtīja visus metodiskos materiālus Balvu novada matemātikas skolotājiem.

Informācija: Matemātikas mācību jomas koordinatore Benita Urtāne