Izglītība
Tiekas pedagogi

28.decembrī Balvu Valsts ģimnāzijā mācību jomas seminārā pulcējās Balvu novada vēstures un sociālo zinību skolotāji. Semināra tēma - pirmā semestra izaicinājumi un veiksmes stāsti.

Jomas koordinatore Mudīte Stepanova kolēģus iepazīstināja ar ieceri no nākamā mācību gada dalīt mācību priekšmetu “Vēsture un sociālās zinātnes I”. Iecerēts, ka varētu būt “Sociālās zinātnes I” un “Vēsture I”. M. Stepanova seminārā pastāstīja par VISC sagatavoto  statistikas pārskatu par 2022./2023.mācību gada sociālo zinātņu centralizētā eksāmena rezultātiem, par Latvijas lielāko statistikas mācību stundu tiešsaistē “2023.gads skaitļos un datos”, ko organizēja Eiropas Savienības māja, par  vēstures valsts 30.olimpiādi, par SIA „Izdevniecība Raka”  veidoto mācību materiālu kopu sociālās un pilsoniskās mācību jomas priekšmetā „Latvijas un pasaules vēsture”, kur iznākusi darba burtnīca 7. klasei, kā arī par izmantojamajiem resursiem skolotājiem vietnē https://soma.lv/.

Semināra turpinājumā notika pieredzes nodošanas aktivitāte par projektu SATIKT, kurā iesaistījusies Balvu Valsts ģimnāzija. Projekta  mērķis ir veicināt izpratni par pilsonisko sabiedrību, prasmi īstenot iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības aktivitātes un sociāli atbildīgi pārstāvēt vietējo kopienu cilvēku tiesību ievērošanā, apgūstot pilsoniskās kompetences programmu “3i: izprast, iesaistīties, iekļaut”. M. Stepanova iepazīstināja ar iekļaujošas pilsoniskās līdzdalības nozīmi  un iespējām, kāpēc vietējā vara (pašvaldības) ir nozīmīga, par pašvaldību funkcijām, par pašvaldību likumā iekļauto VI nodaļu Sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā”, par jauniešu līdzdalības iespējām, par mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām sabiedrībā, par izpētes un problēmu risinājuma metodēm, piemēram, aptauju veidošanu, interviju, fokusa grupas diskusiju, “zivs asakas diagrammu”, SVID analīzi. Projekta piedāvātās metodes un materiāli ir lielisks atbalsts gan mācību procesā ikdienā, gan pilsoniskās līdzdalības iniciatīvas realizēšanai padziļinātajā kursā “Sociālās zinātnes II”. Tika sniegtas idejas mācību stundām par to, kas ietekmē to, cik labi mēs dzīvojam, kas raksturo dzīves kvalitāti, kas ir laimes indikatori, par cilvēktiesībām un ideja aktivitātei, kā iepazīstināt skolēnus ar cilvēktiesībām, kas nostiprinātas LR Satversmē.  Noslēgumā kolēģi dalījās ar saviem veiksmes stāstiem un pārrunāja problēmas darba procesā.

2024. būs pūķa gads, tāpēc  kolēģi viens otram veltīja spēka vārdus, lai nākamais būtu veiksmīgs gads. Lielākā bagātība 2024.gadā, lai ikviens pats un  mūsu mīļie ir laimīgi un veseli.   

Informāciju sagatavoja: sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova