Izglītība

Sociālās un pilsoniskās jomas skolotāju tikšanās sākās ar sirsnīgiem veiksmes un laba  vēlējumiem Jaunajā 2023.gadā, ko kolēģi veltīja viens otram. Jomas koordinatore Mudīte Stepanova informēja par aktualitātēm – valsts pārbaudes darbiem vidējās izglītības iegūšanai un eksāmenu “Sociālās zinātnes II”, kā arī par starpdisciplināro valsts pārbaudes darbu pamatizglītības iegūšanai, kurš tiks organizēts 2022./2023. mācību gadā, taču monitoringa formā, lai pārbaudītu izglītojamo zināšanas un prasmes mācību priekšmetos.

M. Stepanova pastāstīja par vēstures valsts 29.olimpiādes norisi un darbu labošanu, aktualizēja informāciju par Latvijas un novadu mācības atklāto olimpiādi, kā arī radošuma un finanšu pratības konkursu „Biznesa pasakas” 5.-9. klasēm.

Sanāksmes gaitā skolotāji guva informāciju par izglītības uzņēmuma “Lielvārds” mācību platformā soma.lv  atrodamajām  viedtēmām mācību priekšmetu “Sociālās zinības un vēsture” un “Sociālās zinības” satura īstenošanai pamatizglītībā un jauno mācību saturu vēsturē 7.klasei no Lielvārda. M.Stepanova iepazīstināja ar mācību līdzekli Mana ekonomika, kas piedāvā apgūt ekonomikas jautājumus, kuri iekļauti vispārējās izglītības standartā sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā un  tēmās augstākajam apguves līmenim (padziļinātajam kursam "Sociālās zinātnes II"). Piedaloties seminārā par pilnveidoto skolo.lv vidi, M.Stepanova ir guvusi atziņas par  jaunāko Moodle versiju Moodle4, ar kurām iepazīstināja skolotājus, piemēram, kā uzlabotajā vidē atrast jau ierastās funkcijas, parādīja arī jaunās, iepazīstināja ar iespējām telefonā lejuplādēt Moodle mobilo aplikāciju, lai mācību procesā izmantotu skolo.ļv digitālos mācību līdzekļus. Sanāksmē tika pārrunāti arī piekļuves nosacījumi valsts pārbaudes darbiem, kā arī pilsoniskās līdzdalības iniciatīvu vai sociālās uzņēmējdarbības projektu realizēšanas pieredze skolās.

Sanāksmes otrajā daļā skolotāji piedāvāja savus  labās prakses piemērus. Balvu sākumskolas un Stacijas pamatskolas skolotāja Larisa Šļunceva stāstīja par uzdevumu veidiem, lai veicinātu lasītpratības un pētnieciskā darba prasmes– informatīvo lapiņu izveide, argumentētas esejas rakstīšana, vēsturnieka vēstījums, pētnieciskie darbi par cilvēkiem mums apkārt. Stacijas pamatskolas direktore un vēstures skolotāja Ruta Bukša dalījās pieredzē par starppriekšmetu saiknes veidošanu, īpaši vēstures un datorikas mācību stundās, veidojot reklāmas, video, laika līnijas platformā Canva.  Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas skolotājs Ainārs Strads  dalījās ar ideju par mājas lapas veidošanu digitāli vai papīra formātā par industriālo revolūciju, Brīvības cīņām un citām vēstures tēmām no dažādiem skatupunktiem. Balvu Valsts ģimnāzijas skolotāja Irēna Šaicāne stāstīja par Balvu  pilsētas un  novada kultūras mantojuma izmantošanu mācību stundās, mācību pieeju no vienkāršākā uz sarežģītāko, par ikgadējo tradīciju – izglītojošu mācību stundu organizēšanu Balvu pilsētas dzimšanas dienas nedēļā.   Rugāju vidusskolas un Bērzpils pamatskolas skolotāja Anita Stepanova iepazīstināja ar darba lapām un pārbaudes darbiem formatīvajai un summatīvajai vērtēšanai.

Sanāksmes izskaņā sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova stāstīja par gatavošanos reģionālajam profesionālās pieredzes forumam. Noslēdzot sanāksmi, visiem tika vēlēts, ka katrs sasniegums sākas ar lēmumu pamēģināt.

Informāciju sagatavoja: sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova