Izglītība

4.novembrī Zoom tiešsaites platformā tikās sociālās un pilsoniskās mācību jomas skolotāji, lai iepazītos ar aktualitātēm un sajustu kolēģu atbalstu. Skolotāju tikšanās iesākās ar sirsnīgiem paldies vārdiem un virtuālu ziedu pušķi skolotājai Irēnai Šaicānei par ieguldīto darbu sociālās un pilsoniskās jomas vadīšanā, par daudzajām pozitīvajām emocijām, kuras kopā piedzīvotas ar erudīto vēsturnieci, apmeklējot novada skolas, iepazīstot novada vēsturi, piedaloties viņas organizētajos kursos un pasākumos.

Sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova iepazīstināja ar atbalsta materiāliem mācību procesā, ko piedāvā Skola2030. Plānotie vebināri un tiešsaites konsultācijas skolotājiem: 12. novembrī -  Informācijas meklēšanas prasmes attīstīšana Latvijas un pasaules vēstures stundās 7. - 8. klasei; 26.novembrī - Sociālo zinību 7. - 9. klasei skolotājiem attālināto mācību aktualitāte (7. klase - brīvprātīgo darbs, 8. klase - produkts, 9. klase - cilvēktiesību kampaņa). Ir uzsākušās 72 stundu mācības padziļināto kursu skolotājiem Vēsture II un Sociālās zinātnes II profesionālai pilnveidei. Skola2030 ir iespēja izmantot metodiskos līdzekļus, piemēram, “Caurviju prasmju attīstīšana”, “Sociāli emocionālā mācīšanās”, skatīties "Logos tehnoloģijas labākai izglītībai"- konferences ierakstus, klausāmsarunas ”Starpbrīdis”, lasīt ziņu izdevumu ”Domāt. Darīt. Zināt” . Mācību metodes var dažādot, izmantojot mācību video, mācīšanās platformu, kurā, tāpat kā klasē, skolotāja vadībā vai patstāvīgi var mācīties, izmantojot šim mērķim rūpīgi veidotus e-kursus. Skolotāji iepazinās ar sociālajā un pilsoniskajā jomā izmantojamajiem e-resursiem: https://soma.lv/; www.letonika.lv; www.naudasskola; www.garamantas.lv; www.bcb kultūrvēstures datu bāze; www.ptac.lv; www.muzejs.balvi.lv; www.lnvm.lv; https://okupacijasmuzejs.lv/lv; www.mantojums.lv.

9. decembrī tiešsaitē notiks Vēstures valsts 28. olimpiāde 9. un 10. - 12.klasēm. Izglītības darba speciāliste Terēza Čudarkina informēja par pieteikšanos un reģistrēšanos olimpiādei.

Ir izstrādātas padziļināto kursu Vēsture II un Sociālās zinātnes II paraugprogrammas.  Tikšanās laikā tika pārrunāts par projekta darbu kā nosacījumu, beidzot 12.klasi. Skolēniem pēc izvēles būs jāveic sociālās uzņēmējdarbības projekts vai pilsoniskās līdzdalības iniciatīva. Projekta darbu veidi: pētniecības darbs, jaunrades darbs, sabiedriskais darbs. Tā ir mācību metode, kurā caur problēmrisināšanu skolēns attīsta/paplašina/padziļina un pielieto savas esošās zināšanas un prasmes.

Jomas koordinatore aktualizēja diagnosticējošo darbu pilsoniskajā līdzdalībā, uzsākot 8.klasi. Diagnosticējošais darbs raksturo pilsoniskās līdzdalības prasmju modeli, norādot konkrētas prasmes, kuras var novērtēt mācību uzdevumos, sniedz ieteikumus (uzdevumu veidus un metodiku), kā uzdevumus pilsoniskās līdzdalības prasmju attīstībai ieviest ikdienas mācību procesā un novērtēt.

Skolotāji ieteica, ka varētu veidot interesentu grupas, kurās sadarboties un  dalīties  pieredzē par pārbaudes darbu vidusskolā un snieguma līmeņu aprakstu veidošanu.

                           

Informāciju sagatavoja:

Sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore

Mudīte Stepanova