6.decembrī Balvu Valsts ģimnāzijā tikās sociālās un pilsoniskās mācību jomas vēstures skolotāji, lai pārrunātu aktualitātes darbā un dalītos ar atziņām no kursiem “Mācību saturs atbilstoši vidējās izglītības pamatkursa “Vēsture I” programmai”.
Sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova aktualizēja informāciju no semināra sociālo zinību skolotājiem 27.novembrī - aktualitātes par projektu “Mācību procesa kvalitātes pilnveide, īstenojot pedagogu profesionālās darbības atbalsta sistēmas attīstību, izglītojamo izcilības aktivitāšu nodrošināšanu un metodiskā atbalsta materiālu izstrādi pedagogam” līdz 2029.gada 31.augustam un mācību priekšmetā, par Latvijas Bankas Naudas skolas atbalstu skolotājiem mācību darbā, ieteikumiem skolotājiem pilsoniskās izglītības jomā, mācīšanās procesā izmantojamiem materiāliem ēnu ekonomikas jautājumos.
Skolotāji tika iepazīstināti ar 5.decembra semināra veselības un fiziskās aktivitātes, sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatoriem saturu. Valsts metodiķi vēsturē turpmāk būs Baiba Atmane, bet sociālās zinātnēs Laura Joma. Tika aktualizēti konkursi sociālajā un pilsoniskajā jomā: AS "Swedbank" izsludinās komandu pieteikšanos konkursam "Biznesa skices" no 2025. gada 6. janvāra, turpinās konkurss "Vēsture ap mums" līdz 2025. gada 25. martam un eseju, vizuālās un lietišķās mākslas darbu konkurss “Draudzīgajam aicinājumam - 90” līdz 2025.gada 7.janvārim, kā arī konkurss “Mana skola Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkos” līdz 2025. gada 29. martam.
Skolotājas Inta Ludborža un Anita Stepanova dalījās ar atziņām no kursiem “Mācību saturs atbilstoši vidējās izglītības pamatkursa “Vēsture I” programmai”. Skolotājas iepazīstināja ar jaunākajām atziņām par viduslaiku Livoniju un tās vēsturisko mantojumu, par Baltijas somu un baltu etnokultūrām Austrumbaltijā, par valsti, sabiedrību un armiju agrajos jaunajos laikos, kā arī par pretošanās un opozicionāro kultūru vēlīnajā padomju laikā. Skolotājas piedāvāja mācību stundās/mājas darbos izmantot Latvijas Okupācijas muzeja sagatavotos raidierakstus: ”Kas tad bija?” Skolotājas Inta un Anita klausītājos raisīja interesi ar stāstu par metodēm, kā ieinteresēt jauniešus par vēsturi un mudināt domāt. Kolēģi praktiski izmantot varēs piedāvāto matricas piemēru, lai veidotu pārbaudes darbus, atbilstoši SOLO (novēroto mācīšanās rezultātu struktūra) taksonomijas līmeņiem.
Skolotājs Ainārs Strads dalījās pieredzē par vietnes Datorium AI – skolotāja mākslīgā intelekta palīgu mācību materiālu veidošanā, kas balstīti uz Latvijas izglītības standartiem un Microsoft 365 lietošanu mācību procesā. Mudīte Stepanova dalījās pieredzes stāstā par kursu “Kultūra kā mācīšanās resurss” metodēm, tostarp sarunu spēli ”Demokrātijas pastaiga”.
Noslēgumā tika apmeklēts Balvu Valsts ģimnāzijas muzejs, kur viesmīlīgi sagaidīja skolotāja Irēna Šaicāne, lai iepazīstinātu ar izstādi, kurā apkopota informācija par Balvu Valsts ģimnāzijas skolēnu dalību Skolu jaunatnes un Vispārējos dziesmu un deju svētkos. Izstādē ir skatāmi ne tikai daudzveidīgi materiāli mapēs, bet arī tautu tērpu kolekcija, kuros skolēni dejoja. Paldies skolotājai un Balvu Valsts ģimnāzijas muzeja vadītājai Irēnai par jaukajiem mirkļiem skolas muzejā!
Sociālās un pilsoniskās mācību jomas vēstures skolotāji atzinīgi novērtēja labās pieredzes stāstus, skolas muzeja apmeklējumu un tikšanās laikā gūtās jaunās idejas kvalitatīvas stundas darbam.
Informācija: Sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova