28. novembra domes sēdē par Viļakas vidusskolas direktori ar 9. decembri tika iecelta Mārīte Supe – Tuča.
Mārītes pedagoģiskais stāžs ir vairāk kā 35 gadi, kuru laikā pirmās iemaņas guva, strādājot pirmskolas izglītības iestādē, tālāk veica profesionālu darbu Viļakas vidusskolas, Viļakas pamatskolas, Viļakas Valsts ģimnāzijas vadošajos amatos. Vadot audzināšanas darbu skolā, veicināja daudzpusīgu bērnu interešu attīstību. Strādājot par direktora vietnieku mācību jomā, nodrošinājusi pilnvērtīgu mācību procesu, skolotāju tālākizglītības procesu. Ar mērķtiecīgu personīgo darbību motivē kolēģus būt radošiem, mūsdienīgiem un profesionāliem mācību procesa vadītājiem. Skolotāja rūpējas par labbūtīgas vides radīšanu skolā, par draudzīgu un vienotu kolektīvu. Sadarbībā ar valsts institūcijām veicina drošību un veselīgas vides nodrošināšanu.
Jautājot, kāpēc Mārīte vēlās kļūt par Viļakas vidusskolas direktore, atbilde skanēja:
“Veidot Viļakas vidusskolas vīziju, kas veicinās skolas ilgtspējīgu attīstību, ka tā ir mūsdienīga un atvērta izglītības iestāde, kur izglītojamajiem ir iespēja attīstīt savas spējas un kļūt par pilnvērtīgiem sabiedrības locekļiem, saglabāt profesionalitāti un panākt augsta līmeņa organizācijas darbību, iedvesmot kolektīvu un sasniegt kopīgus mērķus, pieņemt svarīgus, reizēm nepopulārus, lēmumus, kas ietekmēs vidusskolas attīstību, darbinieku un vietējās kopienas labklājību, veidot skolu kā vietu, kurā pedagogi tiek atbalstīti, izglītojamie – iedvesmoti, un vecāki – informēti un iesaistīti.”
Īstermiņa plāni M. Supei – Tučai ir, veicot pārmaiņas skolā, koncentrēties uz prioritātēm, kas rada ātrus un pamanāmus rezultātus, tas ir, uzlabot skolas vidi, atbalsts pedagogiem, atvērta komunikācija un izglītojamo motivēšana.
Ilgtermiņa plāni kopienas iesaistē un sadarbībā ir sadarbība ar augstskolām un organizācijām un vecāku iesaiste, inovatīvu mācību priekšmetu un programmu ieviešana – programmēšana un robotika, finanšu pratība, videi draudzīga domāšana, sociālās un emocionālās prasmes, moderna mācību vide ar interaktīvajām tāfelēm un viedierīcēm, uzlabojot arī infrastruktūru, izveidojot elastīgas mācību telpas, zaļās zonas un āra klases.
“Esmu gatava vadīt Viļakas vidusskolu tā, lai iestādes izcilā komandas darbā kopīgi radītu pozitīvas pārmaiņas, atklājot un attīstot katra potenciālu, kur mācīšanās mācīties ir nozīmīgs priekšnoteikums izglītojamā vispusīgai attīstībai un aktīvai līdzdalībai sabiedrības norisēs, veidojot jaunus līderus – veselus, laimīgus, emocionāli inteliģentus, iniciatīvas un radošuma bagātus cilvēkus”, teica M.Supe – Tuča.
Izaicinājumi šobrīd ir lieli, un topošā direktore kopā ar savu komandu gan vadības, gan arī visas skolas komandu ir gatava tiem. Uz doto brīdī lielākais izaicinājums ir saglabāt vidusskolas statusu, nodrošināt skolēnu skaitu vidusskolas posmā, ņemot vērā, ka pastāv iespēja kļūt par pieejamības skolu, un arī, protams, piesaistīt skolēnus ar jaunām un inovatīvām mācību programmām, programmas virzieniem gan vidusskolas, gan pamatskolas posmā. Piemēram, militārajā jomā, jo Viļakai ir resursi, kuri nav pilnībā izmantoti, kā robežsardze, šautuve. Tādā veidā jauniešos audzinot patriotismu, kas mums šobrīd ir ļoti nepieciešams, dzīvojot pierobežā.
Kas būtu nepieciešams Viļakas vidusskolai? Tas būtu ceļa jeb ielas remonts līdz skolai, stadiona būvniecība, lai sporta nodarbības nenotiktu pļavā, arī vidusskolas pagrabā esošajā šautuvē ir nepieciešams remonts, skolēnu labbūtības vajadzībām ir nepieciešams abu korpusu savienojums, kur vienā šobrīd ir garderobe.
Mārītei Supei – Tučai tika uzdoti jautājumi, gan par viedierīču izmantošu skolā, gan par to, vai pēc 10 gadiem būs vidusskola, jo tā ir pierobežas pilsēta, un tas saistīts arī ar drošības jautājumiem.
Domes deputāti vēlot veiksmi un panākumus jaunajā amatā, vēlēja būt prasīgai gan pret pašvaldību, gan pret sabiedrību, lai mēs kopīgi varētu noturēt vidusskolas posmu un lai izdodas piesaistīt līdzekļus, lai mācību klases būtu mūsdienīgas, lai bērni izvēlētos zināšanas un prasmes iegūt tieši Viļakas vidusskolā!